5 steden, 40 artiesten en 400 acties voor 200 jongerenorganisaties, dat doet ons al naar adem happen. En dan waren er nog 24 broden en 3 kilo choco en 45 slagroomtaarten die in het gezicht werden gegooid. Benieuwd naar alle pittige cijfers die deze waanzinnige week samenvatten: je vindt ze hier!
Er werden meer dan 400 acties georganiseerd om de JEZ!-projecten te ondersteunen.
De affiche van Pommelien Thijs die in Joepie zat, hangt intussen aan de muur in duizenden tienerkamers. De unieke JEZ!-Joepie leverde al meer dan 150.000 euro op.
10 BV’s hielden hun eigen ‘ronde van Vlaanderen’ en kropen vijf dagen lang achter het stuur van de JEZ!-Collectebus. Goed voor 638 aantal afgelegde kilometers en 6 laadbeurten aan de laadpaal langs de kant van de weg.
Onderweg hielden de bekende Vlamingen allerlei acties om nog zoveel mogelijk geld in te zamelen. Zo smeerden en verkochten Dina Tersago en Aaron Blommaert boterhammen met choco op de markt in Kortrijk. Goed voor 24 broden en één gigantische pot choco van 3 kilogram. Ook Andy Peelman en Karen Damen staken de handen uit de mouwen en namen voorruiten van auto’s onder handen aan een tankstation in Groot-Bijgaarden. Goed voor 1,6 liter schoonmaakmiddel. En vooral: heel veel centjes voor JEZ! Steffi Mercie en Gerben Tuerlinckx kregen dan weer 45 slagroomtaarten in het gezicht gegooid door Chiromeisjes in Retie. De acties van de bekende Vlamingen brachten in totaal 82.266,51 euro in het laatje.
In Burger House van VTM GO kwamen heel wat foodlovers hamburgers eten. Goed voor 21.341 euro voor JEZ!
29 acteurs van de soap Familie engageerden zich voor een rondleiding in hun opnamestudio. Dat bracht 1.656 trouwe kijkers op de been én vooral: dat bracht ook heel wat geld op voor JEZ!: 27.121 euro.
Tijdens De Grote JEZ!-Actieweek stonden maar liefst 40 artiesten op het podium: van Pommelien Thijs tot Laura Tesoro, Regi en Aaron Blommaert. Én er was ook plaats op de affiche voor lokaal talent. De kleinste en jongste dj op het podium was dj Olli uit Bornem (13).
Radiozender Qmusic maakte een hele week lang radio vanop de JEZ!-feestlocaties: goed voor 40 uur live radio.
Ook Dorothee Dauwe van Qmusic wilde haar steentje bijdragen en maakte van haar vaste rubriek tijdens de ochtendshow - ‘Dorothees Doordenker’ - een scheurkalender. Dorothees Doordenkers Scheurkalender - bracht maar liefst 52.491,24 euro op voor JEZ!
Tempo-Team trakteerde festivalgangers een hele week lang op gratis ijsjes. Goed voor 608 liter ijs. De favoriete smaak bleek aardbei te zijn.
Dankzij de steun van JEZ! krijgen 200 jongerenprojecten in Vlaanderen en Brussel het broodnodige financiële duwtje in de rug.