Hero Image

Vlaanderen zegt massaal JA tegen de jeugd: eerste fundraising editie van JEZ! brengt 3.219.191 euro op!

31.03.2023
OVER JEZ!
FEESTWEEK '23

De eerste fundraising-editie van JEZ!, het nieuwe jongerencollectief waar VTM, Qmusic, HLN en Belfius hun schouders onder zetten, werd er alvast eentje om nooit te vergeten. Wat enkele maanden geleden begon met een zot idee van 8 jongeren groeide afgelopen week uit tot een ongezien feestje in heel Vlaanderen.

De top van de Vlaamse muziekscene zette de hele week de boel in brand tijdens de JEZ!-feestweek, er werden meer dan 400 acties op touw gezet, bekend Vlaanderen gaf zichzelf weg als tombolaprijs, er werden massaal verzoekjes gedaan voor het goede doel en duizenden jongeren genoten van een onvergetelijk feest. Dit alles bracht maar liefst 3.219.191 euro op voor de 200 JEZ!-jongerenprojecten in Vlaanderen en Brussel

3.219.191 euro ingezameld

Tijdens het JEZ!-slotmoment in Antwerpen met schitterende optredens van onder meer Grace, Gustaph, Pommelien Thijs en Omdat Het Kan Soundsystem & Average Rob, onthulden de JEZ!-jongeren hoeveel dit alles tot nu heeft opgebracht. JEZ!-er Jessica mocht met een fameuze klop met de hamer het ingezamelde bedrag onthullen. Er verscheen maar liefst 3.219.191 euro op de teller, wat op luid gejuich werd onthaald door JEZ!-ambassadeurs Tom De Cock, Nora Gharib en Jonas Lips, en uiteraard ook door Kris Vervaet (CEO DPG Media België), Olivier Onclin (lid Directiecomité Belfius Bank) en de aanwezige JEZ!-jongeren.

Kris Vervaet, CEO van DPG Media België reageert alvast laaiend enthousiast: “Jongeren zijn onze toekomst. En als mediabedrijf willen we deze generatie een duwtje in de rug geven. Daarom hebben we voor hen JEZ! in het leven geroepen, een unieke, speciale plek waar ze creatief kunnen zijn, hun mening kunnen geven en elkaar kunnen ontmoeten. Qmusic, VTM en HLN gebruiken dan weer hun expertise om deze jongeren te begeleiden en geven hen een megafoon. Samen zorgen we ervoor dat de stem van jongeren overal gehoord wordt.
​Het is ongelooflijk fijn om te zien dat dit ook écht gelukt is! Met een ultiem jongerenfeest door heel Vlaanderen én een prachtig bedrag als kers op de taart. Wat een prestatie van iedereen die hieraan meewerkte. En vooral ook: bedankt Vlaanderen om zo overtuigd JEZ! te zeggen tegen onze jeugd!”


Ook Olivier Onclin, lid Directiecomité Belfius Bank is opgetogen:
“Als maatschappelijk geëngageerde bank-verzekeraar zetten we met veel plezier en enthousiasme onze schouders mee onder de eerste editie van JEZ!. Want jongeren verdienen alle kansen. Daarom steunen we maar al te graag de 200 organisaties in Vlaanderen en Brussel die onze jeugd dagelijks vooruit helpen. Het is hartverwarmend om te zien hoeveel mensen zich engageren voor jongeren. Ik ben dan ook bijzonder trots op onze Belfius-collega’s die onder andere Re=Bel-tassen verkochten, en onze klanten die hun steentje bijdroegen. Dat appreciëren we enorm, bedankt! We kijken ernaar uit om ook volgend jaar onze schouders te zetten onder JEZ!”.

Michael Dujardin (Qmusic), Maarten Janssen (VTM) en Geert Dewaele (HLN) kijken met veel trots terug op een geslaagde eerste editie van JEZ!: “Wat een mooi feest van en voor de jeugd was dit. Een grote shout-out naar alle medewerkers voor en achter de schermen die echt tot het uiterste zijn gegaan om van JEZ! een succes te maken. Zij zorgden ervoor dat dit zotte idee tot leven kwam - en geloof ons, op een boot Vlaanderen doorkruisen, live radio maken en een hele week content creëren, én tegelijk ook nog een mini-festival bouwen aan elke kade wàs een zot idee. Maar het werd een onvergetelijk avontuur waarmee we een mooie basis hebben gelegd voor de toekomst.”

VTM
Qmusic
HLN
Belfius